Главная Обратная связь

Дисциплины:






Перукарське мистецтво в Стародавньому Римі.



У імператорському Римі дуже високо цінувалися світле волосся і світлі парики. Не виключено, що біляві красуні з|із| німецьких|германських| племен не давали спокою римлянкам. Знатні римлянки приділяли|уділяли,наділяли| своїй зовнішності величезне значення: косметикою вони користувалися щодня, перукарське мистецтво досягло віртуозності, жіночі зачіски були хитромудрими. Про них складалися вірші і писалися злі епіграми. У моді була крута завивка, яка потім ще і начісувалася. Тих, хто не міг похвастати розкішним волоссям, виручали парики.

У римських термах раби-космети| робили|чинили| масаж тіла патриціям, віртуози-майстри, виконуючи зачіски, змагалися у винахідливості. "Легше перерахувати жолуді дуба, чим перерахувати зачіски римлянок". Був винайдений засіб для зміни кольору|цвіту| волосся: з|із| темного - в світлий. Секрет виготовлення не зберігся і не розгаданий. У ті часи римляни стали стригти волосся: чоловіки носили акуратні короткі стрижки, голили вуса і бороду. З часом|згодом| майстри Стародавнього|древнього| Риму визначили свій стиль: зачіски, що носили раніше грецький характер|вдача|, стали відрізнятися більшою лаконічністю, стислістю форм, різноманітністю (з'явилася|появилася| винахідливість в плетінні волосся, укладанні валиками, локонами, волосся освітлювалося). Багаті римлянки носили ювелірні прикраси|прикрашання|: діадеми обрамляли|обрамували| відкритий|відчинений| лоб, сережки доповнювали туалет; жінки нижчих станів вкривали|укривали| волосся накидками. зачіски імператорського Риму. Сумно відома Мессаліна Валерія - дружина|жінка| Клавдія в ті ж часи - часи Риму, що потонув в розкоші і розпусті (25-48 рр. н. э.). На зображенні - красивий поворот голови, волосся розділене вертикальними проділами, заплетені в дрібні|мілкі| коси і прибрані на потилиці.

 

4. Перукарське мистецтво в епоху Середньовіччя (V-XIV ст|.)

В середні віки зароджується культ Прекрасної|чудової| Пані|дами|, рицарського служіння їй, процвітає любовна лірика. Пригадаємо, наприклад|приміром|, роман про дивовижну|дивну| любов|кохання| Тристана і Ізольди, коли Тристан, побачивши волос Ізольди, принесений ластівкою, загорівся до неї полум'яними відчуттями|почуттями|.
Завдяки поетам, легко уявити собі ідеал жінки того часу: Прекрасна|чудова| Пані|дама| була крихкою і тонкою, майже безтілесною, з|із| білою, як лілія, шкірою і великими блакитними|голубими| очима. Довгі золоті локони спадали до стегон. Молоді дівчата носили волосся розбещеними. Заміжні пані|дами| повинні були ховати волосся під покривалом, щоб тільки|лише| чоловік|муж| - пан і повелитель - міг милуватися|любуватися| їх красою|вродою|. Неодмінною умовою краси|вроди| були кучері. Їх завивали за допомогою щипців і спеціально розігрітих паличок. Хоча охоронці моралі вважали|лічили| гріховним природне бажання жінки виглядати краще, ніж вона є. "Ті, хто робить|чинить| собі волосся кучерявими, повинні йти в пекло, бо іншого шляху|колії,дороги| для них немає", - репліка з|із| середньовічної п'єси.



За часів пізнього Середньовіччя жінки, згідно вказівці костьолів|костелів|, повинні були вкривати|укривати| волосся чіпцями|чепцями|, косинками, покривалом, вид непокритого жіночого волосся вважався|лічився| гріховним. Вони носили довге волосся з|із| проділом посередині, заплітали їх в коси і прибирали на потилиці, поверх зачіски надягало|надівало| убрання. Молоді дівчата волосся також збирало акуратно в коси, переплітали стрічками і зверху вкривали|укривали| накидками. Чоловічий стиль - це гладко зачесані назад і прибране в пучки волосся, що вільно росте|зростає| борода і вуса. Перукарське мистецтво в цей час розвитку не одержало|отримало|.

Але|та| в період кінця пізнього Середньовіччя голови жінок знов|знову,щойно| починають|розпочинають,зачинають| набувати вигляду; що нагадує грецькі зачіски. "Суспільство|товариство| розвивається циклічно, і ці цикли повторюються" (філософ Арнольд Той-бі). Після|потім| довгого середньовічного поста|посту| починається|розпочинається,зачинається| всеєвропейський| бенкет: "Декамерон" Боккаччо замінює Біблію; ніхто не живе без гороскопів, провісників|віщунів| - настає епоха насолоди|втіхи| життям, епоха Відродження.

 

5. Перукарське мистецтво в епоху Відродження (XIV-XVI ст|.)

У епоху Відродження всі прагнули насолоджуватися життям на землі|грунті|, а не на небі|піднебінні|. "Про! Як молодість прекрасна|чудова|, але|та| миттєва|! Співай же, смійся, щасливий будь, хто щастя хоче, і на завтра не сподівайся|надійся|", - писав в своїх віршах Лоренцо Медичи, правитель Флоренції. Абсолютно інша епоха, що змінила|поміняла| все: життя, філософію і психологію людей, мистецтво, стиль архітектури.

Жінки півдня як і раніше прагнули до того, щоб стать блондинками. Вони годинами сиділи під пекучим сонцем в лоджіях, надівши|надягнувши| капелюхи з|із| величезними полями, що оберігали|запобігали| їх від загару (у моді була біла шкіра); на поля капелюха| викладалися пасма волосся. У зачісці обов'язковою умовою був відкритий|відчинений| високий лоб, для більшої виразності прагнули збільшити висоту лоба, збриваючи частину|частку| волосся над ним. Іноді|інколи| збривали і брови.
Перукарське мистецтво одержало|отримало| новий розвиток. Відбувається|походить| повернення до спадщини античності, зачіски знов|знову,щойно| стають складними, із застосуванням дорогих|любих| прикрас|прикрашань|, пір'я і діадем. Судити про це ми можемо по картинах Боттічеллі, бо модною красунею була Симонетта Веспуччи, що не раз надихала Сандро Боттічеллі (її риси|межі| можна побачити в знаменитій боттичеллиевской| "Венері"). Чоловічий стиль - це волосся завдовжки до плечей, укладені валиком, що обрамляє|обрамував| особу|обличчя,лице| і шию, борода і вуса збриті.

6. Перукарське мистецтво в епоху стилю Бароко (XVII-XVIII ст.|)

З середини XVII століття|віки| зароджується новий художній стиль - Бароко, основоположником якого стала Іспанія. Бароко швидко розповсюдився|поширився| по всій Європі. Франція, Англія і інші країни освоювали і розвивали зачіски, стиль яких відповідав одягу тих часів: модні у той час високі коміри "жабо" (по припущеннях|гадках|, дружина|жінка| Пилипа|Філіпа| III, що мала довгу шию, ввела|запровадила| в моду високі стоячі коміри) вимагали зачісок великого об'єму|обсягу|. Вони прикрашалися коштовностями і покривалися капелюшком-беретом .

Друга половина XVII століття|віку| - це час Іспанії, що звільнилася|визволилася| від ярма|іга| маврів і стала наймогутнішою державою. Іспанський костюм того часу порівнюють з|із| скринею, набитим золотом і коштовностями: він засліплює своєю розкішшю. У складних зачісках нерідко|незрідка| блищать і золоті і срібні (в буквальному розумінні) локони. Чоловічий стиль цього часу - це коротка стрижка, ретельно підстрижена клином форма вусів і бороди ("іспанська борідка") .

Після|потім| 1638 року наступає|настає| епоха Франції. Вона стає законодавцем мод. Розквіт французької моди стилю Бароко - середина XVII століття|віку|. Це століття|вік| парика, який коштує цілий стан. У жіночій моді панують складні зачіски на каркасі з|із| дроту, входить в моду зачіска "а ля Фонтаж" із|із| стрічок і мережив, між якими протягувалися|простягалися| пасма волосся. Назва з'явилася|появилася| від імені фаворитки короля Марії Анжеліки де| Фонтаж. Легенда оповідає, що одного разу|одного дня| на полюванні у|в,біля| неї розтріпалося волосся, і вона перев'язала їх стрічкою. Король прийшов в захват і попросив де| Фонтаж носити таку зачіску завжди. Спочатку вона була м'якою і низькою, потім матерію стали крохмалити і натягувати на дротяний каркас. Зачіски перетворилися на високу башту|вежу|. Навіть карети робилися|чинилися| з|із| відкидними кришками - інакше пані|дама| не змогла б сісти в екіпаж.

 

7. Перукарське мистецтво в епоху стилю Рококо (перша половина XVIII століття|віку|)

Але|та| все тече|теча|, все змінюється. Хто досяг вершини, той йде вниз. Для французької станової монархії спуск вниз почався|розпочався,зачався|, як відомо, вже за життя Людовика XIV і продовжувався|тривав| аж до революції. "Король-сонце", що говорив: "Держава - це я", все-таки по-своєму піклувався про велич Франції. А Людовик XV, що аніскільки|ніскільки,анітрішки| не відмовлявся від домагань абсолютизму, думав|вважав| тільки|лише| про свою насолоду|втіху|. Ні про що інше не думали|вважали| і величезна більшість оточуючої його аристократичної челяді. Його час був часом ненаситної гонитви|погоні| за задоволеннями, часом веселого пропалювання життя.

Але|та| як ні брудні були часом забави аристократичних нероб, смаки тодішнього суспільства|товариства| все-таки відрізнялися незаперечною|безперечною| витонченістю, красивою витонченістю, що робили|чинили| Францію законодавцем мод. І ці витончені, витончені смаки знайшли свій вираз|вираження| в естетичних поняттях того часу. Всюди розповсюджуються|поширюються| витонченість елегантності і тонкість плотської|чуттєвої| насолоди|втіхи|.

На зміну Бароко прийшла епоха раннього Рококо. Неприродно виглядаючі великі зачіски поступилися місцем маленьким, витонченим, з|із| трубчастими локонами. З'явилася|появилася| "пудреная| зачіска". Витончена і приваблива маркіза де| Помпадур, яка при дворі з'являлася|появлялася| все з|із| новими і новими зачісками, задавала тон. Людовик XV із|із| захопленням відносився до цієї Жінки маленького зростання|зросту|, яка вперше|уперше| ввела|запровадила| моду на високі каблуки і високі зачіски епохи Бароко зменшила відповідно до стилю "маленької жінки". Згодом (при Марії Антуанетте) перукарське мистецтво стало мати настільки велике значення, що для навчання|вчення| майстерності створювати унікальні зачіски були засновані перукарські академії. Після|потім| 1770 року в період пізнього Рококо наступив|настав| розквіт паркмахерского| мистецтва. В цей час на дамських головках|голівках| розігруються морські битви з|із| мініатюрними парусниками, розцвітають|розквітають| райські сади... Що зменшилася було на початку Рококо зачіска росте|зростає|, як на дріжджах. Перукарі цінуються на вагу золота. Пудра, яку робили|чинили| з|із| муки|борошна|, використовується кілограмами.

 

8. Перукарське мистецтво в епоху стилю Класицизму (XVIII-поч.ХІХ ст|.)

Велика французька буржуазна революція стала кінцем століття|віку| "суєтних маркіз". Марія Антуанетта поклала на плаху свою красиву голову. З|із| її смертю померла|вмерла| ціла епоха. У моду проникає Класицизм, культ античності, грецький смак і римський дух. "Зали обставляються на античний зразок; разючі зміни|перерви,переміни| в одязі і зачісках: тут теж|також| все стало "а ля антик" - жіночі плаття|сукні| уподібнилися хітонам, волосся прибране у вигляді витонченої діадеми... Модниці бажали|воліли| бути схожим на стародавню|древню| статую". Вперше|уперше| з'являються|появляються| короткі стрижки у|в,біля| жінок. Зачіска "а ля Тітус" з|із| коротко стриженими і дрібно|мілко| скрученими на кінцях пасмами виникла на згадку про тих, хто закінчив свої дні на гільйотині (перед стратою остригали|стригли| волосся, оголяючи|оголюючи| шию). Саме так причесала мадам Рекамье на портреті Давида. Треба лобом її волосся підтримує широка стрічка. На портреті Жерара та ж мадам Рекамье причесала в стилі "а ля грек": волосся, зібране|повизбируване| в простий пучок, прикрашене декоративною голкою.

З другої половини XVIII століття|віку| зачіски стають простішими і природнішими, часто|частенько| з використанням тільки|лише| однієї шпильки, а іноді|інколи| і просто зав'язувалися вузлом. Локони були обов'язкові.

9. Перукарське мистецтво в епоху стилів Ампір (1800-1815 рр.) і Бидермейер| (XIX ст..)

У 1800 році у Франції з|із| приходом|прибутком| до влади Наполеона I з'явився|появився| стиль Ампір (тобто імперії), характерною|вдача| межею якого було використання різних прийомів для виконання локонів: круглих, спіральних, плоских і т.д.

Прикрашалися локони пір'ям, шпильками, обручами. Чоловіки носили пасма середньої довжини, зачесані до особи|обличчя,лиця|.

Після|потім| поразки|ураження| Наполеона зачіски стилю Ампір вийшли з моди - прийшов час стилю Бидермейер|. Виник цей неповторний стиль в 20-х роках XIX століття|віку| у Відні. Це був блиск розквіту перукарського мистецтва: пишні локони обрамляють|обрамував| віскі, об'єм|обсяг| волосся на потилиці прибраний в різноманітний|всілякий| малюнок. Прикрашали зачіску стрічками, вуалями, кольорами|цвітом|, перлами, носили діадеми. В період Бидермейера| зачіски нагадують декоративну архітектуру. Перевага, як завжди, віддана блондинкам. Чоловіки носили бакенбарди, локони у|в,біля| підстави|основи,заснування| лоба, високо оформлений чубок, що не прикриває лоб.

Неповторний стиль цієї епохи відродив мистецтво виконання складних зачісок з використанням останніх для того часу перукарських пристосувань: способів забарвлення|фарбування| волосся і знебварвлення із застосуванням перекису водню, щипців Для гарячої завивки і ін. - всі ці пристосування (звичайно, вдосконалені) застосовуються і в даний час|нині|.

 

10. Перукарське мистецтво в період еклектики (2-а половина XIX ст|віки|)

Буржуазна революція 1848 роки ознаменувала початок розвитку капіталізму. Франція знов|знову,щойно| знайшла вплив у області моди. Зачіски стають простішими, хоча складні зачіски з|із| довгого волосся як і раніше популярні до кінця XIX-початку XX століття|віки|. Чоловіча мода кінця XIX-початку XX століття|віки| була коротким прямим проділом і ретельно поголеною формою вусів і бороди, часто|частенько| роздвоєною донизу.

Кінець XIX століття|віку| характеризується досягненнями технічної думки|гадки|: у 1881 році француз Марсель винайшов шпилі для гарячої завивки, в 1884-1885 роках він же довів до досконалості винайдений німцем Фішером метод завивки волосся із застосуванням хімічних засобів. У 1904 році німець за походженням Шарль Нестле винайшов метод виконання тривалої завивки волосся за допомогою використання хімічних засобів і обігріву. В цей час увійшла до моди коротка, жіноча, геометрична стрижка. Перша світова війна примусила|заставила| жінок зайнятися чоловічими професіями. Жінка повинна була широко крокувати, їй потрібен був зручний одяг і ніколи було накручувати кучерики. У моду входить новий образ|зображення| - жінка-хлопчик в короткому платті|сукні| і з|із| короткою стрижкою геометричних ліній. Це була революція. Все більш сильний вплив на моду робить кіно, тоді що ще не уміло говорити. Доживає свій вік колишній ідеал жінки, втілений в Ліліан і Дороті Гиш і, особливо, в Мері Пікфорд, - наївні і безневинні|невинні| золотоволосі ангели. Хитромудра зачіска Мері стала її фірмовим знаком. Виглядала вона так: величезна маса волосся, акуратно розділеного на 18 тугих локонів (два зберігаються зараз в Голлівуді, в музеї кіно). Проте|однак| краса|врода|, втілена Пікфорд, починає|розпочинає,зачинає| здаватися|видаватися| старомодною. З'являється|появляється| жінка-вамп|. Двадцяті роки XX століття|віку| - та рідкісна|рідка| епоха, коли, нарешті, панування блондинок повалене. На екрані і в житті панують такі жінки, як Аста Нільсен, Теда Бара, Франческа Бертіні, - крихкі і бліді, з|із| чорними, коротко підстриженими в стилі "Каре" волоссям і прямим чубком, що спадає на сильно нафарбовані очі. Все десятиліття пройшло|минуло,спливло| під знаком Грети Грабо з її прекрасним|чудовим| обличчям, немов|немовби| "створеним з|із| світла і самоти|самітності,самотності|", і

Марлен Дітріх. У 40-і роки стиль жіночого одягу був огрубленим, воєнізованим. Але|та|, як не дивно, в моді трималися складні зачіски з|із| локонами до плечей і пишними коками треба лобом. Вони пережили війну.
У передвоєнні і військові|воєнні| роки в Росії неподільно володарюють блондинки: Валентина Серова, Людмила Целіковськая, Марина Ладиніна

Любов Орлова. У 50-і роки в світовому кіно з'являється|появляється| Мерілін Монро. Низка|черга| її ролей - історії прекрасних|чудових| блондинок з|із| "очима, які відкриваються|відчиняються| для діамантів і закриваються|зачиняються| для поцілунків". В кінці|у кінці,наприкінці| 50-х років після|потім| фільму Пиці Вадима "І бог створив жінку" кумиром молоді стає Бриджіт Бардо. Вона вводить|запроваджує| в моду цілий ряд|лаву,низку| зачісок: пряме і довге розбещене волосся, "Кінський хвіст", пишну "Бабетту" з|із| начісуванням. У 60-і роки ще одна майбутня кінозірка, яку назвуть|накликатимуть| "найкрасивішою жінкою миру|світу|", перефарбовується в блондинку. Це - Катрін Денев. "Вона стала схожа на Бриджіт Бардо", - писали журналісти.

В кінці|у кінці,наприкінці| 60-х років англійський перукар Бачив Сассун створює свою знамениту демократичну стрижку. Через 25 років він назвав|накликав| її особистим|особовим| внеском|вкладом| в жіночу емансипацію. "Я полегшив жінкам невелику частину|частку| їх буденного життя. Я знайшов для них зачіску, яку легко зберегти, вимивши волосся, висушивши і просто струсивши головою..." У ці роки знову захоплюються париками самих різних кольорів|цвіту|, аж до сивого, лілового|бузкового|, вогненно-рудого.

70-і роки приносять миру|світу| "хімічну завивку". Як і раніше на моду впливають молодіжні рухи. В кінці|у кінці,наприкінці| цього десятиліття в Лондоні з'являються|появляються| панки, що шокують своїм зовнішнім виглядом. Зачіски панків схожі на їжаків, що нащетинилися, і дикообразов|: розпатлані, такі, що стирчать|стримлять| в різні боки нерівні пасма, що фарбують в дикі кольори|цвіт|.

Мода не відкинула стиль панків, але|та| ушляхетнила|облагородила| його. Дівочі головки|голівки| стали прикрашатися стрижками "Каскад", увійшли до моди і зовсім коротких стрижок "Їжачки", як у|в,біля| героїні фільму "Зимова вишня". Варіант панковской| стрижки і у|в,біля| героїні фільму "Маленька Віра", яка утілила|втілила| розхожий тип "дівчинки|дівчатка| з|із| ПТУ|".

У середині 80-х років маятник моди гойднувся у бік жіночності. "Що прийде на зміну розфарбованим в різні кольори|цвіт| і неохайно розкиданим патлам? Нарешті повертається довге волосся, що було таким|настільки| улюбленим|любим| і шанобливим|шановним| в минулі часи. нарешті жінки стануть бути схожим на жінок. Повертаються локони, буклі, хвилі, плавно спадаючі на плечі", - так вигукували чоловіки в американському журналі|часописі| в 1986 році.

М'якість, жіночність і природність - три кити сьогоднішньої моди в зачісках. Звучать і ностальгічні нотки: модельєри милуються|любуються| красою|вродою| жінки років, що пішли. Окрім|крім| стрижок пропонуються зачіски в стилі Марини Владі, Бриджіт Бардо, Одрі Хепберн...

Забарвлення|фарбування| волосся досягло досконалості. Можна фарбувати волосся хоч кожного тижня, як це робить|чинить| супермодель Лінда Эвангелиста|, але|та| пам'ятати, що наймодніший колір|цвіт| - це той, що дала нам природа. Місце жорстких фарбників|барвників| все частіше займають|позичають,посідають| шампуні відтінків, які збагачують природний колір|цвіт| волосся, додають|наділяють,надають| їм привабливу гру відтінків.

З'являється|появляється| все більше прихильниць натуральних рослинних фарбників|барвників|, із застосуванням яких волосся оживає, блищить... Мода дає рідкісну|рідку| можливість|спроможність| зберегти індивідуальність і залишатися такий, яка ви є.

Хто знає, може бути "смуглява леді" залишилася жити в століттях|віках| лише тому, що ризикнула не піддатися перехідній моді і залишитися сама собою?





sdamzavas.net - 2018 год. Все права принадлежат их авторам! В случае нарушение авторского права, обращайтесь по форме обратной связи...