Главная Обратная связь

Дисциплины:






Змішане лазерне шоу.

Якщо з'єднати в одному показі лазерну графіку і об'ємне лазерне шоу, то вийде найбільш цікавий варіант лазерної презентації. Як показує практика, цей вид лазерної демонстрації є найбільш візуально переконливим і перспективним. Це – найбільш дороге лазерне шоу, оскільки воно вимагає більшої кількості устаткування і більш складного програмування.

Для створення змішаного лазерного шоу промені і графіку суміщають. Наприклад, у такому вигляді шоу як «екран і промені» графічно відображається на одному центральному екрані або двох бічних екранах, в той час як промені йдуть з-за екрану (екранів) і розходяться поверх глядачів.

Лазери і 3D. Лазери можуть створювати цілий ряд 3D ефектів, наприклад:

- Справжнє 3D. Безліч людей вже знайоме з тривимірними фільмами-атракціонами, в яких використовується поляризаційні окуляри. Лазерні шоу можуть створюватися за аналогічною технологією, коли глядачі в таких окулярах можуть дійсно бачити тривимірні зображення.

- Хроматичні 3D. Окуляри Chromadepth змушують червоні зображення здаватися розташованими ближче, в той час як жовті, зелені й сині здаються розташованими значно далі. Для посилення ілюзії, лазерне шоу будується з менших за розміром червоних зображень, розташованих на передньому фоні, і більш великих фонових зображень.

- Сітка. При проекції лазерні графіки на темні сітки в темному приміщенні, створюється ілюзія, що зображення висить у повітрі. Кожна сітка є плоским екраном і зображенням з'являється на секції з декількох сіток, що звичайно не є справжнім 3D. Разом з тим, оскільки зображення саме по собі виглядає тривимірним (наприклад, 3D об'єкт, що обертається), то одержувана симуляція голограми в повітрі є досить переконливою.

- Променеві ефекти в повітрі. Променеві ефекти ми згадували – тут лазер може відображати площині, конуси, віяла і т.д. Ці об'єкти дійсно тривимірні, не дивлячись на те, що для створення складних літаючих об'єктів неможливо «зупинити» світло в повітрі.

Основні умови для створення лазерного шоу:

- Низька освітленість

- Задимленість

- Температурний діапазон (від 0 ° С до 40 ° С)

- Енергопостачання (у разі відсутності стаціонарного енергопостачання можливе застосування генераторів електроенергії)

У творчому плані дуже важливі темрява і наявність рівномірної задимленості об'єму приміщення. У разі проведення лазерного шоу на відкритому просторі домогтися цих умов вкрай важко. Для компенсації нестачі темряви і задимленості зазвичай застосовують лазери підвищеної потужності. Втім, у цій ситуації роль диму можуть успішно зіграти дощ, сніг, туман або бризки фонтанів.

Сучасні лазерні системи діляться на «мокрі» та «сухі». «Мокрими» називають великовагові (до 600 кг) і великогабаритні системи, для нормальної роботи яких необхідно водяне охолодження (звідси і «мокрий») і підключення до силового кабелю напругою 380V. Проте останнім часом у всьому світі стандартом стають «сухі» лазерні системи, яким не потрібне водяне охолодження, а для підключення достатньо звичайного мережевої напруги в 220V. За візуальною яскравості "сухі" апарати не поступаються "мокрим" і навіть перевершують їх.



При використанні лазера необхідно ретельне дотримання техніки безпеки. Око – та частина людського організму, яка найбільш чутлива до світла. Саме тому лазерний промінь може завдати величезної шкоди сітківці ока: випромінювання несе значну енергією, а кришталик ока, як лупа, фокусує всю лазерну енергію на сітківку. Максимальне поглинання сітківкою світла відбувається, якщо довжина хвиль світла знаходиться в діапазоні від 550 до 400 нм. Аргоновий лазер, який часто використовується в лазерному шоу, генерує випромінювання саме в цих межах. Опік сітківки виникає, якщо лазерний промінь входить в людське око. Лазер потужністю 30 мВт (міліват), що діє при кімнатній температурі, при фокусуванні здатний пропалити наскрізь папір. Тобто навіть лазер низької потужності (на рівні міліват) може заподіяти опік, якщо спрямований в око.

Міжнародний стандарт безпеки лазерів (1ЕС-825) дозволяє короткий вплив лазером потужністю 2,5 міліват на сантиметр площі. Симптоми лазерного опіку в оці включають головний біль відразу після впливу, сльози, несподівана поява безлічі плаваючих «мушок» перед очима. Причина виникнення «мушок» – окремі шматочки мертвої тканини, які відокремлюються від сітківки і судинної оболонки і плавають в склоподібному тілі ока. Офтальмологи часто не помічають незначні лазерні ушкодження, тому що дуже складно виявити випалені ділянки сітківки.

Вплив на шкіру лазерного променя великої потужності (1 і більше ват) може заподіяти опіки. Відчуття від них те саме дотику до будь-якого гарячого предмету. Лазери такої потужності можуть бути задіяні в лазерному шоу, тому обов'язково потрібно виключити можливість потрапляння в радіус дії лазерних установок людей і сторонніх предметів.

Сьогодні використання лазерної техніки стало для режисерів концертів природним. Справжнім асом музично-світлових інсталяцій вважається француз Жан-Мішель Жарр. Син композитора, філолог за освітою, Жарр завжди тяжів до сміливих експериментів. Його кар'єра почалася з грандіозного проекту з нагоди Дня взяття Бастилії. 14 липня 1979 він зібрав на площі Згоди в Парижі мільйон французів. Після цього Жарра занесли до Книги рекордів Гіннесса – за найбагатолюдніший концерт в історії. Всього він потрапляв туди тричі: його шоу в Х'юстоні в 1986 році зібрало 1 300 000 глядачів, а в Парижі в 1990-му - 2,5 млн.

Х'юстонський виступ Жарра було приурочено до 25-річчя NASA і 150-річчю штату Техас. У програмі був запланований зв'язок з шатлом "Челленджер". Астронавт Рон Макнейр повинен був грати на саксофоні прямо з орбіти. Але шаттл вибухнув, всі астронавти загинули, і Жаррові довелося робити в Х'юстоні траурний концерт. Незважаючи на трагічність події, композитора оштрафували за порушення тиші в нічний час.

Щоб перетворити у 1997 році будівлю МГУ на велетенський екран, Жарр потурбувалися за допомогою вертольота закріпити багатотонну техніку на верхівці будівлі.

Послужний список Жан-Мішеля Жарра великий – його промені світили на чемпіонаті світу з футболу 1998 року у Франції, на афінському Акрополі, на святкуванні міленіуму[4] в Єгипті. Останнє шоу відрізнялося особливим розмахом – це була чотиригодинна гра світла і музики. На цей раз його екраном стала 136-метрова піраміда Хеопса. Шоу було розраховано по секундах. За п’ять хвилин дванадцята все замовкло і пустелю покрила тьма. Але варто було годинникам пробити опівніч, як несамовиті акорди і різнокольорові лазерні промені затанцювали на пірамідах. Видовище транслювали 80 телекомпаній світу. У ту новорічну ніч Єгипет став безумовним центром світового туризму.

Через півроку після терактів 11 вересня американці ненадовго відновили вежі Всесвітнього торгового центру за допомогою світла.

Хіро Ямагата на відміну від свого французького колеги музику у своїй творчості не використовує. Але від цього його світлові шоу нітрохи не програють жарровскім.

Баміан, Афганістан 2015 - Хіро Ямагата. Колишній найвищий у світі Будда, зруйнований талібами у 2001 році, стоїть у ніші і дивиться на долину.

Installation at ACE Gallery, New York - Хиро Ямагата

Хіро Ямагата займається лазерами з початку 60-х. Квантовий фізик за освітою, випускник Паризької школи мистецтв, він влаштовував свої перформанси в найбільших музеях світу. Експонати – дзеркальні куби – розташовуються на підлозі, на воді і в повітрі. Освітлення, що падає на них, постійно змінюється, крім того, варто наблизитися – куби рухаються (в них вбудовані спеціальні сенсори). Весь цей калейдоскоп доповнює лазерний промінь, який скаче по кімнаті від одного об'єкта до іншого.

 

Музей Гуггенхайма в Більбао - музей сучасного мистецтва в Більбао, Іспанія.

Хіро Ямагата відомий своїми лазерно-голографічними шоу, які він проводив у всіх найбільших містах світу – зокрема, на його рахунку світлове оформлення Ейфелевої вежі до її 100-річного ювілею в 1988 році, лазерне оформлення балу губернатора штату Каліфорнія з нагоди вручення нагород Американської кіноакадемії («Оскар -1997»). А одним з найдорожчих – виставка "Фотон-999" в Музеї Гуггенхайма (Більбао, 2001 рік). За допомогою того ж лазера (були задіяні 15 різних установок, які художник зібрав по різних країнах) промені світла були розділені на різні кольори. Посеред великого басейну перед будівлею музею для відвідувачів була влаштована спеціальна доріжка. Поверхня води створювала додатковий ефект, віддзеркалюючи іскри і промені. Проект обійшовся в $ 3,4 млн., але такій високій ціні дивуватися не варто. Ще в XVI столітті італієць Ваноччіо Бірінгуччо у своєму трактаті "Про піротехніку" писав: "Феєрверк триває не довше, ніж поцілунок коханої, зате обходиться дорожче, ніж утримання коханки". І в цьому сенсі нічого з тих пір не змінилося. Хіба що розмах серйозніше.

Експозиції Ямагати найбільше нагадують клубний танцпол.

 


Тести

Хто з композиторів у 1910 році придумав об’єднати в одному творі «Прометей. Поема вогню» хор, орган, симфонічний оркестр, фортепіано та світлові ефекти і вперше в історії музики вписав у партитуру "світлову" строчку нотними знаками, позначивши партію для спеціального інструменту, що випромінює світло-колір?

а.О.М. Скрябін

б.Б.М. Лятошинський

в.Є.Ф. Станкович

2. Як називається вид сценічного освітлення, що створюється за допомогою освітлювальних приладів (прожекторів і софітів), що підвішуються над ігровою частиною сцени в кілька рядів (перший план, другий план і т.д.)?

а.спеціальне світло

б.верхнє світло

в.заливне світло





sdamzavas.net - 2017 год. Все права принадлежат их авторам! В случае нарушение авторского права, обращайтесь по форме обратной связи...