Главная Обратная связь

Дисциплины:






СУГЛОБОВО-М'ЯЗОВЕ ЧУТТЯ та СУГЛОБОВО-М'ЯЗОВА ПАМ'ЯТЬ



Вправа 1. Вигадування вголос рухів, що розучуються, з розплющеними чи заплющеними очима.

Вправа 2. Виконання вправ із заплющеними очами в уповільненому темпі з концентрацією уваги на м'язах, що працюють.

Вправа З. Вправи із заплющеними очами на відчуття основних напрямків - вертикалі, горизонталі, діагоналі - у положенні рук, ніг і їхніх частин.

Вправа 4. Вправи на зразок «мертва точка», під час виконання яких певна частина тіла — наприклад кисть руки — фіксується на уявному нерухомому об'єкті, а інші частини тіла зміщаються щодо цієї точки.

Ручна спритність

Вправа 1. Моторні вправи для розвитку гнучкості й рухливості рук, особливо кистей.

Вправа 2. Координаційні вправи для розвитку автономності рухів кож­ного пальця й взаємного узгодження рухів пальців у різних спо­лученнях.

Вправа З. Вправи із дрібними предметами, наприклад зав'язування вуз­лів на шнурку однією рукою.

Вправа 4. Вправи для рук на розвиток «внутрішньої спритності» (за М. Чеховим).

Вправа 5. Образні вправи.

Вправа 6. Етюди для рук, «театр рук».

ШВИДКІСТЬ, ІНЕРЦІЯ

Управляти швидкістю руху в нестандартних сценічних ситуаціях можливо лише тоді, якщо не тільки у свідомості, але й у м'язовій пам'яті є готовність стримувати інерцію та регулювати процес прискорення й сповільнення руху відповідно до простору і часу.

Робота зі швидкістю починається зі звичайної ходи. Середня швидкість сценічної ходи — це швидкість звичного для нас руху, коли не поспішаємо, але й не сповільнюємо крок навмисно Умовно назвемо її п'ятою швидкістю. Від середньої — п'ятої установимо умовно чотири швидкості на вповільнення (4, 3, 2, 1) і чотири на прискорення (6, 7, 8, 9). Це зовсім не означає, що швидкостей може бути тільки 9. Умовні 9 одиниць необхідні для створення в учня «внутрішнього спідометра» руху. Кожна зміна швидкості повинна бути процесом не тільки індивідуально відчутним, але й очевидним.

Будь-яке прискорення й сповільнення руху повинно бути під­порядковане контролю напруження й інерції. Наприклад, повне коло прямою рукою назад або вперед: у природному процесі рух рукою униз за інерцією прискорюється, нагору — уповільнюється. Потрібно спробувати виконати рух рукою з однією швидкістю, а це вимагає додаткової уваги й напруження.

Контролювати напруження й інерцію необхідно в усіх вправах — від простої ходьби в різних швидкостях до найскладніших композицій рухів.

Уміння управляти інерцією руху залежить від вміння кон­тролювати себе як у короткому жесті, так і в тривалому перемі­щенні з однієї точки простору в іншу. Від того, наскільки добре людина управляє інерцією, залежить, як точно вона завершить рух, і наскільки природно зможе існувати в момент переходу від однієї швидкості до іншої.



Уміння управляти інерцією руху повинно перейти в уміння управляти інерцією думки й емоції, що сприяють виникненню руху і слова.

Вправи

Наприклад, біг. За сигналом перед учнями виникає «прірва», Зафіксувати позу на одній нозі. Пограти ситуацію балансу. М'яко опустити підняту ногу Й зафіксувати позу.

НАПРУЖЕННЯ

Осмислення руху можливо через контроль міри напруження. Особливо уважно необхідно ставитися до контролю напруження На вході в цікаву пластичну форму й на виході з неї.

Необхідно вчитися фіксувати кілька ступенів напруження в одній і тій самій позиції під час виконання того самого руху. Якість дії залежить від простих параметрів: швидко — повільно, жорстко — м'яко, сильно — слабко тощо.

Міра напруження залежить і прихована саме в цих характеристиках дії.

В аматорській акторській грі нерідко присутня суєта в рухах і окремому жесті, а це насамперед зайве витрачання енергії, що спричиняє перенапруження. Щоб уникнути цього, необхідно навчитися віддавати творчу енергію розумно, і тоді вона, зробивши коло, повернеться до вас збільшеною.

Вправа 1. Учні намагаються зрушити величезний уявний камінь, упер­шись у нього руками й ногою, зберігаючи баланс на одній нозі. За сигналом — зміна опорної ноги.

Вправа 2.Учні намагаються зрушити величезний уявний камінь, упер­шись у нього правим плечем і лівою рукою. За таким принципом можна сконструювати ще кілька позицій, але всі вони припуска­ють баланс на одній нозі й поетапне збільшення напруження.

 





sdamzavas.net - 2017 год. Все права принадлежат их авторам! В случае нарушение авторского права, обращайтесь по форме обратной связи...