Главная Обратная связь

Дисциплины:






Особливості композиції



Композиція – це поєднання окремих елементів в єдине художнє ціле, що в конкретній зоровій формі відображає задум автора. Тобто, єдиним художнім цілим вважається добір та розташування елементів композиції, в якій вилучення або додавання додаткових елементів зіпсує (перевантажить, розбалансує) власне композицію. Декоративна композиція має бути побачена в готовому виробі, ескізі, віртуальній 2D або 3D моделі.

Рис.18. Композиція зі вставок із центральним елементом

 

Під час художнього конструювання часто виділяється головна частина оздоблення, яку називають центром композиції (рис. 18). На зображенні декоративного оздоблення чітко видно стилізовану квітку в центрі квадрата – центр композиції.

Для виконання учнями оздоблення деревини вставками слід зосередити увагу на геометричних мотивах.

Серед багатьох засобів (інструментів) композиції для інтарсії та інкрустації заслуговують на увагу контраст – нюанс та симетрія – асиметрія.

Контраст – це різко виражена різниця між однорідними якостями (рис.19, а). контраст та нюанс найчастіше визначаються наступними ознаками: колір (тон), розмір, кутаста форма. Для інтарсії – це співвідношення кольору деревини основи та вставки: на темному фоні світлі вставки. Часто контраст застосовують у сусідніх вставках.

Яскравий переливчастий перламутр добре видно на темній основі. Мідний блискучий дріт добре контрастує на світлому фоні з липи, берези. Алюмінієвий дріт добре помітний на деревині темного кольору (дуб, ядро ясена).

У нюансі панує ледь помітний перехід кольорів, розмірів, шорсткості, округлена форма. Для інтарсії розміщення сусідніх вставок із незначним відхиленням текстури є нюансним відношенням (рис.19,б). Незначні розбіжності в розмірах сусідніх елементів та тону деревини теж є нюансом композиції (рис. 19, в).

Часто спостерігаємо поєднання контрасту та нюансу. Розглянемо декоративну підвіску (рис. 19, г). Округлі форми та плавні лінії латунної вставки – це нюанс. Співвідношення темного кольору фону та світлого кольору латунної вставки – контраст. Центром симетрії є вставка з каміння. Грані каменю розташовані під невеликим кутом одна до одної, тому переливи сусідніх граней є ознакою нюансу. Пропорційне розміщення частин виробу (орнаменту) відносно його центра називають симетрією. Дзеркальна симетрія – це коли можна відтворити композицію за її половиною або четвертиною (рис. 20, а). Поворотна симетрія – поворот на певний кут елемента або групи елемента. Найчастіше так утворюються розети. Їх часто використовують у центрі композиції на основі кола або квадрата (рис. 20. б).

Асиметрія – це заперечення, відсутність однакового розміщення елементів, тобто симетрії. Асиметричні композиції створювати важче ніж симетричні (рис 20, б). Тут необхідне відчуття рівноваги. Тому учні повинні починати саме із симетричних композицій на основі простих геометричних фігур.




а. контраст за кольором

б. Нюанс за напрямком волокон

в. Нюанс за розміром та кольором

г. Поєднання контрасту та нюансу


Рис.19. Контраст та нюанс


а . Дзеркальна симетрія

б. Асиметрія



Рис20. Симетрія та асиметрія

 





sdamzavas.net - 2019 год. Все права принадлежат их авторам! В случае нарушение авторского права, обращайтесь по форме обратной связи...